کاخ اتهامات جوکووی در پس حمله به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی فعالان را رد کرد

TEMPO.CO، جاکارتا کاخ اتهامات رئیس جمهور جوکو ویدودو را رد می کند جوکووی پشت حملات به تعدادی از فعالان از طریق شبکه های اجتماعی بود. این حمله دیجیتال نه تنها اکانت‌های فعال را هدف قرار داد، بلکه حساب YouTube تئاتر Utan Kayu بلافاصله در روز جمعه، 10 نوامبر 2023 حذف شد.

دبیرخانه وزیر امور خارجه پراتیکنو، گفت که این اتهام که جوکووی پشت دستور حمله به حساب های فعالان منتقد تصمیم شماره 90/PUU-XXI/2023 دادگاه قانون اساسی بوده است صحت ندارد. پراتیکنو از طریق برنامه پیام رسانی، شنبه، 11 نوامبر 2023، گفت: “این واضح است، این درست نیست، و من نمی دانم.”

جولیوس عبری، رئیس هیئت مدیره ملی انجمن کمک های حقوقی و حقوق بشر اندونزی (PBHI) این ادعا را مطرح کرد که ظاهراً یک حمله مبتنی بر دیجیتال بر اساس دستورات جوکووی بوده است. جولیوس گفت که احتمال می رود این حمله با اظهارات جوکووی مرتبط باشد. پیش از این، جوکووی اعلام کرده بود که در انتخابات عمومی 2023 دختر خواهد بود.

جولیوس، جمعه، 10 نوامبر 2023، از طریق تلفن در واتس اپ گفت: “مثل نصب بیلبوردهای تبلیغاتی برای کوچکترین پسرش (Kaesang Pangarep). اگر هیچ جهتی وجود نداشته باشد، این برای یک فرد عادی امکان پذیر نخواهد بود.”

او گفت که این حملات پشت سر هم انجام شده است. شروع از وحشت دریافت شده رئیس BEM UI ملکی سدک هوانگ. این حمله همچنین علیه فعالان و مبتکران اعلامیه جوآندا بود.

“بعد از ملکی، ما اعلامیه جواندا را اعلام کردیم، سپس در مورد کتاب بحث کردیم. خب، حساب یوتیوب که در آن کتاب را مورد بحث قرار دادیم مورد حمله قرار گرفت. ویدئو دربارگذاری که نمی توان انجام داد بارگذاری دوباره، او گفت: “ما می دانیم که این به کجا می رود.”

Baca Juga  5 Drama Korea yang dibintangi Lee Ubi

اعلامیه جواندا بیانیه ای اعتراضی به تصمیم دادگاه قانون اساسی بود که به نظر می رسید تصمیمی بی پروا گرفته شده است. هدف این است که جبران راکابومینگ راکا به عنوان معاون رئیس جمهور پرابوو سوبیانتو نامزد شود. این اعلامیه در 16 اکتبر پس از لغو تصمیم دادگاه قانون اساسی توسط انور عثمان، رئیس دادگاه قانون اساسی در آن زمان، قرائت شد.

اعتراض ها آمد و عبارت «دادگاه خانواده» را که جناس دادگاه قانون اساسی بود به وجود آورد. این عبارت در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود. فعالان بر این باورند که تصمیم اعطای بررسی قضایی این ماده در مورد حداقل محدودیت سنی 40 سال برای نامزدهای ریاست جمهوری و معاونت ریاست جمهوری توسط انور برای معرفی برادرزاده او جبران شده است.

تبلیغات

حمله دیگری پس از آن صورت گرفت که تئاتر اوتانگ کایو بحثی را درباره «دموکراسی و تهدید از درون» برگزار کرد که توسط یک انسان‌شناس ارشد و روزنامه‌نگار Goenawan Mohamad یا GM برگزار شد. بحث کتاب دوم الیگارشی و توتالیتاریسم جدید نوشته شده توسط Jimly Asshiddiqqie، بازبینی شده توسط پزشک حقوقی Bivitri Susanti.

مدیر تئاتر Utan Kayu، Ayu Utami، تایید کرد که حساب YouTube این گروه حذف شده است. به گفته وی، این حذف به این دلیل انجام شده است که یوتیوب گزارشی دریافت کرده است که این حساب حاوی محتوای ممنوعه است. Ayu از طریق پیام واتس اپ گفت: «درست است که امروز ما از یوتیوب اطلاعیه دریافت کردیم مبنی بر اینکه حساب Utan Kayu Theatre به دلیل داشتن هرزنامه و کلاهبرداری حذف شده است.

Baca Juga  Video: Kabar krisis kemanusiaan di Gaza dibantah otoritas Israel

به گفته جولیوس، این حمله از یک الگوی منسجم استفاده می کرد که به یک نقطه متصل بود، که ظاهراً به دستور جوکووی رخ داده است. جولیوس گفت: “این دستور رئیس جمهور جوکووی برای تامین امنیت هر چیزی است که مطابق با او نیست. بنابراین این از قبل قابل مشاهده است.”

این با طرفداران جوکووی که انتقاد کردند، اما حملات مشابهی دریافت نکردند، متفاوت است.

یکی از مبتکران ماکلومات جواندا گفت: “اگر به درام ها نگاه کنید و بپرسید که تهیه کننده و کارگردان کیست، بله او (جوکووی) است.” حساب‌هایی که به جبران حمله کردند، همگی مورد حمله قرار گرفتند».

انتخاب سردبیر: مدیر تئاتر اوتان کایو می‌پرسد چرا یوتیوب پس از بحث سیاسی حسابش را حذف کرد



Quoted From Many Source

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan. Ruas yang wajib ditandai *